Thursday, May 5, 2011

Review Thor the God of Thunder



Hei til alle mine lesere, denne gangen jeg skal dele med deg min erfaring av å se Thor filmen. Siden myten om Thor er opprinnelig fra det norrøne myter, er derfor innføringen av dette innlegget i norsk språk.

korang paham tak apa aku merepek kat atas tu, kalau nak tau apa dia silalah copy&paste benda tu kat google translate. korang semua dah tengok belum cerita Thor yang sedang glamer kat pawagam skang ni? aku dah gi tengok dah..ini nak share ngan korang ni. Pada aku cerita ni simple je jalan ceritanya, ceritanya pasal mitos orang norway, pasal tuhan halilintar diorang yang bernama Thor yang mempunyai senjata berbentuk penukul besi. Awalan cerita dia tunjuk yang Thor ni seorang bakal raja yang sangat panas baran, suka mengamuk dan pendek fikiran. Sebagai nak bagi pengajaran kat dia si Odin, bapak dia campak dia ke bumi. Kat bumi berkenalan ngan Natalie tu pastu dia berubah, adik dia pun berubah gak jadi jahat plak [pada aku adik dia xla jahat mana pun]. adala babak perang ngan destroyer sikit, then dia gaduh ngan adik dia yang masa tu dah jadi raja asgard plak. memang la tersangat ringkas and senang jalan ceritanya, macam kalau korang pergi tengok Percy Jackson tu je. suatu perkara yang menarik dalam cerita ni adalah dia punya gambar cantik and ada selit unsur lawak dalam cerita ni. Kalau daripada 5 bintang tu aku bagi 3.5 bintang je

p/s: ahahaa aku dah berjaya buat post kelima dah...phewwww

No comments: