Showing posts with label Waterfall. Show all posts
Showing posts with label Waterfall. Show all posts

Saturday, March 3, 2012

Air Terjun Serendah Rawang

Assalamualaikum dan selamat malam kepada orang orangan yang sedang membaca blog ini. hahaha seems like jalil suka tidak menghabiskan postnya yang sebelum ini and now jumping to a new tajuk which is Air Terjun Serendah Hulu Selangor.

Projek ni dah lama dah rancangan end 2011 lagu rasanya taping since menunggu tarikh dan masa bergaji yang sesuai makati ianya ditangguhkan sampai la ke 28 February 2012 sebab masa tu semua orang baru mendapat gaji.  Memula Casey bagitau nak picnik kat air terjun ulu yam tapi tukar plan ke air terjun serendah plakoglobin.  Aku dengan penuh konfiden nya kata air terjun serendah ngan air terjun sg inki yang aku pernah pergi adalah sama. tetapi rupanya aku salah hahaa....seb baik lagi kot take dah sampai ke Tanjung Malim kitorang masa tu.

Air terjun ni bebetul air terjun la macam gambar kat atas tu kalau yang sg inki it is most of sungai la maknanya takde air yang terjun macam kat atas. Kitorang masa tu pergi beramai ramai dalam 15 orang rasanya dari segenap pelusuk ada yang dari rawang, shah alam, subang, puchong dll. Standardla kalau dah namanya janji melayu nak jumpa kul 830 kat Balai Polis Rawang tup tup tup rupanya team aku yang terlambat skali sampai dah almost kul 10 pagi baru sampai sana. then sebab keluar awal n tak sempat nak membreakfastkan diri pagi tu singgah lepak makan kat kedai mamak kat area tu dulu makan roti telur sekeping dua.Dah sudah tu gerak ke air terjun yang letaknya kira kira 20menit dari pekan Rawang tu, kami di eskot oleh kumpulan konvoi bermotor sebab bebudak tu je yang pernah sampai kat situ. Jauh jugak le tempatnya kena keluar masuk kampung orang asli melintas lak jugak satu kawasan yang berpagarkan pokok anggur. sampai kat tempat berkubang tu kira kira jam 11 gak kot masa tu. dah paneh rembang dah kata orang.Mana yang mandi, mandi manda mana yang manggang, memanggang begitulah harmoninya keadaan ketika itu. aku sendiri harusla join geng geng yang mandi manda, hahaha sangat bersyukur sebab bebudak laki yang join sangat bertabah hati memanggang untuk kami kami ini, macam macam yang kena panggang masa tu ada ikan ayam sotong ada yang bawak bee hoon ada yang bawak sandwich dan yang paling meledak ada yang bawak dunkin donut; buah orennya pun sedap manis n rangup je rasanya. hahaha anyway tengs aku ucapkan sebab masa tu keluar air makan keluar air makan masuk air perut sendat haha.Air air terjun ni tak berapa nak sejuk la n rasanya macam dasar air terjun tu dah kena tambak ngan pasir lombong la sebab pasir dia macam kasar je. Tapi best la sebab ada kawasan yang dalam dan menggalakkan penerjun penerjun tiruk untuk beraksi walaupun signage warning duk kat sebelah tu je kata jangan terjun or lompat. Paling ingke sekali adalah abang anip yang melompat berkali kali semata mata nak dapatkan gambar pose yang elok katanya. Dua kali ujan turun kami masih kebal tetap mandi manda sampai dekat kul 4 baru semua abis mandi n bergerak balik ke sarang masing masing. Anyway aku enjoy the trip n lenkali leh bawak group yg lain plak ke sini walau macam jauh. Tapi rasanya tempat ni kalau nak mandi masa ujung minggu memang tak merasala kalau tak keluar rumah sesudah subuh yang awal sebab port mandi yang bestnya memang kat bawah air terjun tu je. tempat yang lain air tu macam melata paras paras lutut je kot. budak budak leh la.

Wednesday, November 16, 2011

Kamera pink Burung kuning

edited version: gambar aku ambik otw nak gi kerja kat mrr2
unedited version
assalamualaikum dan selamat sejahtera diucapkan kepada pengunjung pengunjung yang menten melawat blog ini kerana semakin lama blog ini semakin tidak berupdate namun begitu masih ada yang sudi melawatnya.

nak meracau apa kat sini pun tak tau la, kekadang tu dah taip panjang berjela2 tetiba jemari mulus ni laju je tekan ctrl A ngan butang delete hahaha.n Mungkin salah satu sebabnya aku kurang meracau<-- perkataan yang tgh up skang ni hahaha skang ni sebab kamera aku sedang mengalami masalah merajuk manja-manja. kekadang dah tangkap gambar takleh nak upload plak, ganti kad baru sebab sebelum ni dia takleh nak on pun sebab katanya kad dah rosak. huhu kalau ikutkan lanjut usianya mmg dah dipandang sinis la kan.

sekarang ni era orang pakai kamera DSLR tapi aku menten je gune kamera pink ada burung kuning aku ni. Pada aku, aku rasa puas guna kamera ni, senang nak diangkut kesana kemari dan dan kualiti gambarnya sangatla memuaskan hati...contohnya gambar KL kat atas ngan gambar bunga yang kat bawah cantik je. Standard la kalau ada pengeditan, orang guna DSLR pun kalau bukan betol2 expert kena edit sampai berulang kali kan. huhu..


by the way most of the gambar yang ada kat dalam blog aku ni adalah menggunakan kamera pink burung kuning aku ni la...termasuklah gambar2 header untuk blog ini. so kepada kamera aku jangan la meragam2 manja lagi sebab memang dah takde kot pada aku kamera yang elok macam ni, huhuhu..dah try adik abang aku punya aku tetap rasa gambar dari kamera aku ni paling meletop. Nanti kalau rosak nak cari kedai yang boleh repair kot ko rosak sukar bebenor dah le gamaknya, sebab ko boleh dikategorikan sebagai kamera yang rare...haha

edited version:gambar bunga lili depan rumah aku


Wednesday, May 4, 2011

Sg Bernam, Tanjung Malim, Perak

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada para pembaca yang dihormati sekalian. menulisnya saya disini kali ini adalah untuk menceritakan mengenai penerokaan aku ke tempat kub yang terbaru kat Tanjung Malim. Dalam perjalanan balik ke KL isnin haritu aku ikut jalan luar Teluk Intan - Bidor - Slim River - Tg Malim - Kuala Lumpur. Masa kat pertengahan jalan aku msg kawan aku tanya dia kat mana nak brekfes nasik lemak yang sedap, dia rekemen kat Selisek. Memandangkan masa tu aku agak kelaparan dah pukul 9.00 pagi dan masih di Sungkai, aku pun memulas trotel motor aku supaya dia dapat memecut laju dan memastikan aku sempat menjamah sarapan kat situ. Takut takut kalau nasik lemak dia habis. Tapi dah memang janji tuhan katanya walaupun aku berjaya merempit dengan kelajuan purata 110km/jam tetap tak merasa jugak nasik lemak tu memandangkan pakcik tu mengambil cuti hari pekerja ugak gamaknya. yerla penjual nasik lemak pun pekerja jugakkan. so sebab perut dah menyayikan lagu keroncong untuk zabedah makanya aku pun memakan nasik lemak kat stesen keretapi Behrang tu, tapi as for me rasanya biase biase je la. Tapi suatu hari nanti aku akan cuba gak nasik lemak pakcik Jamal tu.

kemudiannya bila ah lepas makan aku pun meneruskan perjalanan ke Kuala Lumpur. otw ke kl lepas simpang masuk UPSI tu aku nampak signboard teratak riverview. dah selalu la aku nampak papan tanda ni dan pernah skali cuba masuk, tapi memandangkan kat depan simpang masuk tu ada kilang getah yang dijaga dek anjing2 itam yang macam ganas dan besor so aku patah balik tak jadi kedalam. but this time aku teruskan jugak perjalanan, ingatkan dekat je nak jumpa kawasan mandi mandanya rupenya memang dihantor sampai betul-betul kat hulu sungai gamaknya. masuk tu pun at first aku patah balik gak sebab ingatkan dekat rupenya jauh, tapi dah memang jodoh aku agaknya nak pergi situ gak mandi manda aritu sebab aku pun tak mandi pagi lagi haha...so otw keluar balik terserempak ngan budak2 UPSI agaknya masuk. aku pun buat muke ala2 inesen folo je diorang daripada belakang. lalu la kawasan kebun-kebun orang dan jalan yang berliku2, dekat doploh menet gakla agaknya nak sampai kat kawasan yang dipanggil teratak riverview tu. rupanya dalam tu ada kem yang elok la siap asrama, chalet untuk aktiviti besar-besaran. haha..jalil buat karangan berjela nampaknya.

Bila bebudak UPSI tadi dah berenti parking kat tepi aku pun ala2 melajak ke depan sikit la, konon kononnya taknak la diorang tau aku tgh ikut diorang. Teknik ni memang selalu aku guna pakaikan hehe. tapi takde la berjaya sangat sebab budak2 tu dah tau memang aku ikut diorang. tujuan melajakkan diri tu untuk lakonan pada diri sendiri je la. Port yang aku berenti tu betul2 dekat tempat yang paling ngam soi kat situ, ada tiga anak sungai bertembung kat situ. air sungai yang kecik tu tak sejuk sangat, tapi sungai utama dia punya air memang brrrrr sejuknya. Tempat tu masa tu ada dua orang makcik yang tak kurang sombongnya. Sebabnya bila aku buat2 muka manis kat diorang pun diorang berjaya memaintainkan muke kelat deme tu. Siap dok buat rawatan mata letak batu atas mata nak bagi mata bercahaya agaknya.

kalau korang penyewa kat teratak tu agaknya leh la pinjam pelampong tayar trekta tu. Aku nampak bebudak sedang beriang ria main water sliding dari tempat aku mandi ke depan teratak tu. Halaju air kat kawasan aku mandi tu boleh tahan la jugak sampai aku kena menggigihkan diri buat empangan dan kolam mandian sendiri. Memula aku sampai kat port terbaek tu aku berlakon2 pusing2 area tu ambik gambar sana sini. nasib baik tak tunjuk kepakaran menyamar jadi pokok skali.. kendiannya pelan2 aku menyusup kedalam air dan menjalankan teknik penyebatian diri haha..sedar2 dah lenjun je. Air sungai memang sejuk terbaik punye. Kalau korang tu jenis gadis2 ayu nan pemalu bolehla menjelum jelum kepala je. Sebab aku mandi sengsorang tanpa berteman tu so aku mengutamakan keselamatan didalam air iaitu aku hanya berendam kat tempat yang kurang dalam. Kalau refer kat gambar bawah aku mandi kat sebelah kiri tiang yang kurang dalam berbanding sebelah kanan yang lebih dalam dan air laju. Satu lagi fakta tentang sungai ni adalah tebing sebelah kiri sungai adalah milik negeri selangor dan tebing kanan plak adalah milik negeri perak.

Tiang tu pulak adalah tiang jambatan yang menghubungkan perak-selangor masa sebelum komunis menyerang Tanah Melayu, tapi masa jepun menyerang Tanah Melayu tiang tu dah kena bom dengan tentera jepun agaknya. Tu yang tinggal tunggul aje gamaknya. Alhamdulillah la sebab kawasan ni sebab susah sikit nak sampai, so kadar pencemaran tu terkawal la jugak. Takde la sampai azab macam dekat kawasan mandi kat Ulu Yam tu. Rama-rama pun banyak kaler jugak dekat sini, tapi semua nakal2 tak nak bagi aku ambik gambor. Nasib baik dapat gak sekeping buat bahan bukti kat korang hahaa, actually rama-rama tu kalau ditengok secara langsung kaler n bentuk dia macam daun kering..cantik. Masa mandi tu jugak aku agak terkejut bila nampak ikan keli sebesar lengan macam tengah mabuk terhuyung hayang. Entah dari mana la agaknya dia datang tu, ke baru lepas bertelur macam ikan salmon; bertelur kat hulu sungai? Overall aku rasa tempat ni sesuai la untuk camping untuk sebab banyak port2 untuk mandi dan berBBQ. Kalau rasa mampu leh la sewa bilik/chalet kat teratak tu.

Thursday, April 7, 2011

Berhari minggu di Tanjung Malim

Assalamualaikum dan selamat malam kepada pembaca pembaca tegar blog ini.kali ini aku nak berblog pasal satu hari ahad aku kat Tanjung Malim, Perak. bila ntah minggu berlakunya liburan ni pun aku tak ingat bila, tapi rasanya dah lama dah..ujung tahun lagi rasanya, tapi disebabkan aku telah mendapatkan stok gambar semasa lawatan ni last week. maka hasilnya baru skarang ni la aku terkedek2 nak apdet, draft post ni plak dah seminggu gak peram, agak2 kalau ikan dah jadi pekasam dah pun.


Dasar seorang manusia yang comel dan mengandungi lapisan lelemak yang tebal, maka aku sangat gemar untuk merendamkan badan aku ke dalam aliran air sungai yang sejuk dan segar. Air terjun Sungai Bill ni dah lama aku dengar kewujudannya, adik aku yang satu masa dulu sekolah kat PSAS tu la yang bagitau. So on one fine day, aku pun mengajakla bebudak rumah aku untuk pergi berkubang menyejukkan badan. Kusangkakan dekat dengan pekan Tanjung Malim tu rupanya berbatu batu jauhnya kedalam ladang2. Aku maam biasala kalau gerak berjalan suka keluar awal2 jadi bolehla booking spot yang best kat situ nanti kunun kununnya. sampai2 memang cun punya timing dalam kul 10.00 macam tu rasanya n nasib baiklah tak ramai orang masa tu so dapat gak la tempat yang best kat bhgn hulu skali yang boleh dimandi. Sungai Bill keseluruhannya biasa2 je la kalau nak buat mandi sejuk2, tapi diingatkan kat sini macam selalu je berlaku kejadian air runtuh tu. kalau datang sini kena ber AWAS la ye.


kawasan mandi manda kat sungai bill, tanjung malim. Banyak kawasan yang boleh digunakan untuk mandi, airnya jernih dan takde la dalam sangat serta mempunyai batu batuan yang banyak.




Cer cube tengok batu kat dalam gambar kat atas tu, kedudukannya yang terpacak menimbulkan rasa misteri dihati kami, berusaha dari jauh tgk dengan teliti kalau2 ada bahan menyokongnya untuk terpacak. ada tiga empat bijik gakla batu berposisi begitu, masa memula masuk air terpikir gak camana kalau tempat tu tempat Maya Karin bermain main.

bila penat menjadi kerbau yang berkubang, makanya perut pun mula berkriuk kriuk minta diisi. menurut rancangan asalnya konon kononnya skali lagi nak memasak bihun gorengla sebelum bergerak, rupanya itu hanya ilusi sahaja. bagi memenuhi kehendak perut kosong yang mintak diisi aku n the gang pun bergerak lah keluar dari kawasan rekreasi sg bill menuju ke pekan Tanjung Malim untuk menikmati makan tengahari dah kot masa tu. Selama ini aku hanya berlintas langsung je depan Yik Mun tu, tak cukup tabah nak gi makan kat sana, walau ramai yg cakap pau nya sedap. tengahari tu ala ala pecah gelanggang aku menapak ke dalam kedai pau tu, kedainya bersih n pekerja ramai islam analisis pertama aku. dah masuk Yik Mun mestila cuba pau dia kan, aku ingatkan kedai ni jual pau je rupanya dia ada macam2 makanan panas lain..so aku try mee kari dia n kawan2 aku order yg lain lain tak ingat dah aku. rasanya sedap la makanan kat kedai ni, n harganya takdelah menjengkelkan sangat kan. so there is our lunch, tgh makan-makan ujan plak turun..so bertumpang teduh la kejap dalam tu. kengkawan ajak masuk UPSI lak.

Pau Yik Mun adalah merupakan pau yang popular di Tanjung Malim ini, walaupun namanya Yik Mun namun insyaALLAH pau nya halal sebab ada chop halal JAKIM dan juga pekerjanya boleh dikatakan ramai adalah orang melayu.

lepas ujan mula berhenti kami pun meneruskan perjalanan masuk ke dalam UPSI, masa masuk buat muka confident je berlagak macam student U tu. nasib baikla masing-masing muka belia remaja lagi, so pak gad pun takde la was-was gamaknya. Abis satu UPSI tu kami pusing2 siap pergi bergambar sakan kat ada satu kawasan tu diorang letak banyak arca macam2 bentuk n rupa ada kat situ, ad agak yang macam mata dlm cerita LOTR tu haha..the eye katanya. disebabkan kami ni adalah budak2 berbackgroundkan sains makanya terhasillah bermacam pemahaman sesat mengenai maksud arca-arca tersebut. huhuhu... untuk lebih merasakan perasaan dan lagak sebagai student UPSI kami siap bergambar2 didepan bangunan Suluh Budiman lagi. kat dalam pagar U ni ada kedai yang menyediakan berger kukus n air lemonade yang enak.


bertiga diatas adalah penceroboh- penceroboh yang mempunyai perasaan seperti student UPSI

p/s: term air runtuh tu aku buat sendiri nak menceritakan sebenarnya keadaan air yang tetiba naik secara mendadak dan laju..salah satu tanda awal akan berlakunya air runtuh ni adalah munculnya pusaran daun daun lama dari bahagian bawah air.

Thursday, December 2, 2010

Sg Inki Kalumpang

assalamualaikum...

semalam aku gi Tanjung Malim gi ambik borang. sampai tg malim aku gi ambik borang ngan enal n lepak2 ngan dia sampai tengahari kat INSTUN..terima kasih to enal sebab belanja aku makan roti canai pagi tu.

tapi bukan tu aku nak cerita, aku nak story pasal aku merayau sampai ke Sg Inki Kalumpang.. keluar daripada tol tg malim tu aku nampak ada signboard Kalumpang Resort & Training Centre aku terus teringat baru baru ni abang aku ada kata tempat tu best n up sikit daripada hutan lipur lentang. baik daripada ambik borang n keluar makan ngan enal aku pun patah balik nak masuk highway tg malim. disebabkan rasa ingin tahu tentang sg ingki tu aku pun terus cancel niat masuk highway n melajakkan diri kau sampai ke sungai ingki tu. memula mcm keliru gak jalannya sebab lalu kawasan kg tersusun then masuk kebun getah tapi akhirnya aku jumpa gak tempat tu.

Wednesday, May 26, 2010

Jalan Paku, Bidor, Perak


penulisan kali ini aku nak buat secara interaktif plak ye wehh.. kepada yang berkenaan sila respon hahaha.....
last week aku gi mandi manda lak kat jalan paku bidor perak..huhu tetiap minggu mandi air sungai aku ni. ini adalah port terbaru untuk kubang yang kami temui melalui fesbuk kawan adik aku. ingatkan dekat rupanya jauh jugakla makan masa sejam dari rumah aku kat kg bahagia teluk intan tu <--adakah tempoh itu dipengaruhi cara pemanduan aku yang berhemah? sila jawab.
sungguh ini dah kali ke tiga aku mandi sungai dalam bulan mei 2010 ni agaknya, memula batu berangkai then lentang (rujuk blog adik aku) then kali ni kat jalan paku lak huh gigih sungguh menjadi pemburu air sungai...sungguh segar dan menyejukkan...brrrrr (buat bunyi mcm iklan coke tu) kali ini adalah gara2 terpengaruh ngan gambor cantik kawan adik aku upload kat FB dia tapi nasib baik la mmg cantik pun tempat dia. hutan masih dara dan suci lagi haha...ini disahkan lagi dengan papan tanda "jangan ceroboh tanah adat orang asli", kuiz utk kak ieja ngan cynthia: tanah adat orang asli apa maksud?

air kat tempat ni memang jernih sungguh la..sampaikan adik aku mencadangkan agar sime darby takyah bersusah payah nak gali air bawah tanah kat bidor tu, ambik je terus air kat sini huhu...akak CT adakah boleh ini dilakukan? keliling kawasan mmg la hutan banat sebab lokasinya mmg dekat kaki banjaran titiwangsa ni (haha A++ sangat geografi aku) masa tgh mandi nampak lak orang asli nak gi menembak ikan follow la rupanya tak terfollow ntah kemana la diorang pergi agaknya..kami ni duk terkial2 ikut air redah hutan last2 bosan patah balik. dalam jiwa risau gak kot terjumpa kijang emas hehe...

ermmm tak tau dah nak tulis apa...direction nak gi tempat ni senang je, kalau sesiapa nak pergi just ambik exit bidor kat traffic light ambik kanan then terus nampak jalan paku masuk sampai ujung jalan...



p/s: nasihat dari orang asli sini katanya kat sini banyak lubuk airnya dalam2 so agak bahaya sikit la ye...terutamanya yang kat air terjun besar dia tu..
sekian wassalam...

Tuesday, March 16, 2010

Monday, January 18, 2010

lentang bmg lentang bmg lentang bmg lentang bmg......

ilham tak datang lagi la, siapa ada cadangan utk write up sila buat kat komen ye..nanti aku masukkan kat sini...
sila nyatakan pandangan dan pendapat serta perspektif anda berhubung lawatan ini?
sekian terima kasih...
kalau takde cerita tatap je la gambar tu..huhu...

Saturday, May 23, 2009

Sg Kampar, Bukit Jahang, Perak

wahaha...setelah sekian raksaksa gorgon menguasai blog ini kini jalil ultra sudah kembali...harap2 pasni blog ini akan bersinar kembali, makanya sekaligus akan dapat saya membentangkan janji - janji manis saya kepada peminat-peminat semua...tanpa anda siapalah saya.[jalil sedang merepek, how sweetttt....]

baru balik daripada the mines makan kfc yang pedas tu macam terseksa sekejap rasanya nak habiskan kfc tu, pedas sungguh rasa tetengah makan tadi nak mennagis je..tapi sebab aku ni kacak, macho, baik hati, comel makanya aku menahan segala keperitan makan KFC fiery tu tadi dengan penuh ketabahan hidup setabah ikan tengas menongkah arus untuk menelurkan dirinyay dan emmbiakkan bakanya. hahaha...aku merepek lagi

mungkin aku merepek kerana aku terlalu excited kerana berjaya membuka blog ini diwaktu dirumah ini, kepada mae sila jangan jeles ye, haha...harapan setinggi gunug adalah untuk memasukkan cerita2 yang telah kupromisekan.

tapi untuk malam ini rasanya nak buat posting yang merapu-rapu aje, gambar kat atas tu sweet tak..macam gambar drama sangatkan? itu adalah gambar masa mandi bersama keluarga kat bukit jahang a rare place for orang bandar...air sejuk2 ayam je, tapi deras nak koma..macam penuh menguji kecekalan kehidupan nak mandi kat area tu. detail untuk cerita bukit jahang sila kunjungi blog adikLinkaku ni

Thursday, April 10, 2008

Sungai Gabai,Ulu Langat Selangor


Sungai Gabai, ulu langat...

masa trip sungai gabai ni aku tak ingat bila, tahun lepas kot...pergi ngan bebudak ofis...team GACOS ngan bebudak DTN dulu. seronok pergi kali ni sebab ramai yang join kira2 adalah dalam 15org...siap bawak bekalan, BOB masak ubi kari lagi (first time makan) sedap gak...ada yang bawak kuih muih..kacang...kak ira n kak ija siap masak nasi goreng lagi...meriah2...

harap2 lain kali boleh berpiknik lagi ramai2

Monday, March 31, 2008

Batu Berangkai, Kampar Perak


minggu lepas aku sekali lagi pergi berjalan-jalan ke air terjun, saja je aku nak buat blog aku ni macam air terjun punya blog hahaa...kali ni aku pergi ke air terjun batu berangkai dalam 40minit dari rumah aku kat teluk intan.

masa pergi ni hari tengah hujan, tapi aku ngan adik beradik aku bantai jugak mandi kat si
ni sebab dah tanya pakcik kat situ dia kata boleh mandi sebab langit kat belah atas bukit tu cerah lagi katanya...lainla kalau dah gelap..
masa kami pergi berpiknik tu bawak nasi sikit ngan lauk rendang ayam, tapi tak cukuppp kami laporr...hujan la katakan, pastu siap menderma kat ikan2 dalam air tu lagi huhuhu...aku ingat dah dapat tangkap ikan tu nak bawak balik goreng tapi adik aku tak kasi daaa..hahaha kot tak dapat aku makan KELAH raja ikan sungai...

Wednesday, March 19, 2008

Hutan Lipur Lentang, Karak Highway

hutan Lipur lentang actual location is at the RnR of the Karak Highway which is about 45 minutes from Bustling Kuala Lumpr if u are a well behave driver and may be accesible within 30minute from KL if u are a goodracer.haha. actually this is an old post which i amended as the process of reviving my blog making it no less interesting.
the Lipur Letang Forest is a good spot for family picnic as it provided various of family friendly site and the water is very cool.the management of this site has provided enough facility to this area but i also like to inform uals there is danger during the monsoon season as the water level may increase rapidly. i've been here so many time with my family and friends.