Saturday, March 3, 2012

Air Terjun Serendah Rawang

Assalamualaikum dan selamat malam kepada orang orangan yang sedang membaca blog ini. hahaha seems like jalil suka tidak menghabiskan postnya yang sebelum ini and now jumping to a new tajuk which is Air Terjun Serendah Hulu Selangor.

Projek ni dah lama dah rancangan end 2011 lagu rasanya taping since menunggu tarikh dan masa bergaji yang sesuai makati ianya ditangguhkan sampai la ke 28 February 2012 sebab masa tu semua orang baru mendapat gaji.  Memula Casey bagitau nak picnik kat air terjun ulu yam tapi tukar plan ke air terjun serendah plakoglobin.  Aku dengan penuh konfiden nya kata air terjun serendah ngan air terjun sg inki yang aku pernah pergi adalah sama. tetapi rupanya aku salah hahaa....seb baik lagi kot take dah sampai ke Tanjung Malim kitorang masa tu.

Air terjun ni bebetul air terjun la macam gambar kat atas tu kalau yang sg inki it is most of sungai la maknanya takde air yang terjun macam kat atas. Kitorang masa tu pergi beramai ramai dalam 15 orang rasanya dari segenap pelusuk ada yang dari rawang, shah alam, subang, puchong dll. Standardla kalau dah namanya janji melayu nak jumpa kul 830 kat Balai Polis Rawang tup tup tup rupanya team aku yang terlambat skali sampai dah almost kul 10 pagi baru sampai sana. then sebab keluar awal n tak sempat nak membreakfastkan diri pagi tu singgah lepak makan kat kedai mamak kat area tu dulu makan roti telur sekeping dua.Dah sudah tu gerak ke air terjun yang letaknya kira kira 20menit dari pekan Rawang tu, kami di eskot oleh kumpulan konvoi bermotor sebab bebudak tu je yang pernah sampai kat situ. Jauh jugak le tempatnya kena keluar masuk kampung orang asli melintas lak jugak satu kawasan yang berpagarkan pokok anggur. sampai kat tempat berkubang tu kira kira jam 11 gak kot masa tu. dah paneh rembang dah kata orang.Mana yang mandi, mandi manda mana yang manggang, memanggang begitulah harmoninya keadaan ketika itu. aku sendiri harusla join geng geng yang mandi manda, hahaha sangat bersyukur sebab bebudak laki yang join sangat bertabah hati memanggang untuk kami kami ini, macam macam yang kena panggang masa tu ada ikan ayam sotong ada yang bawak bee hoon ada yang bawak sandwich dan yang paling meledak ada yang bawak dunkin donut; buah orennya pun sedap manis n rangup je rasanya. hahaha anyway tengs aku ucapkan sebab masa tu keluar air makan keluar air makan masuk air perut sendat haha.Air air terjun ni tak berapa nak sejuk la n rasanya macam dasar air terjun tu dah kena tambak ngan pasir lombong la sebab pasir dia macam kasar je. Tapi best la sebab ada kawasan yang dalam dan menggalakkan penerjun penerjun tiruk untuk beraksi walaupun signage warning duk kat sebelah tu je kata jangan terjun or lompat. Paling ingke sekali adalah abang anip yang melompat berkali kali semata mata nak dapatkan gambar pose yang elok katanya. Dua kali ujan turun kami masih kebal tetap mandi manda sampai dekat kul 4 baru semua abis mandi n bergerak balik ke sarang masing masing. Anyway aku enjoy the trip n lenkali leh bawak group yg lain plak ke sini walau macam jauh. Tapi rasanya tempat ni kalau nak mandi masa ujung minggu memang tak merasala kalau tak keluar rumah sesudah subuh yang awal sebab port mandi yang bestnya memang kat bawah air terjun tu je. tempat yang lain air tu macam melata paras paras lutut je kot. budak budak leh la.

No comments: