Wednesday, March 17, 2010

JalilKacak the Series: 4-5 SMK SERI PERAK



Rasa nak tulis sebab nak counter attack essay kak ieja, tapi rasa maleh..tapi jalilkacak tabahkan juga hatinya untuk menyerang balas...so bersambunglah siri jalilkacak ini...

selepas jalilbijak menghadapi PMR dengan jayanya dia meneruskan pembelajarannya di sekolah yang sama kerana dia tahu, kalau dia ke tempat lain kononnya untuk masuk asrama maka sejarah silam mungkin berulang..maka atas kepintaran kedua orang tuanya maka jalilbijak tidak dimasukkan ke sekolah berasrama lagi...haha padahal serik!!! masa melangkah ke peringkat menengah tinggi sebab PMR menengah rendah maknanya form4 jalilbijak terjemahkan sebagai menengah tinggi la ye dia masuk kelas 5Cekal yang mana guru kelasnya adalah cikgu kimia, so makmal kimia di atas adalah ibarat padang permainan buat kami semua huhu..nama cikgu jalilbijak adalah Appalasamy dan paling jalilbijak ingat adalah kereta AAH 8088 cikgu tersebut.

walaupun cikgu aku adalah cikgu kimia namun aku tidaklah bijak sangat untuk belajar kimia, letih gile susah nak belajor benda ni, tapi satu buat aku kagum ngan subjek ini adalah bila cikgu tersebut buat ujian logam yang meluncur laju atas air tu..rasanya kalium sebab kalium sangat penakut air maka dia lari laju-laju atas air tu hahaha...
Sebab aku dah ada subjek kimia semestinya aku jugak student untuk subjek fizik dan biologi, fizik aku ala2 separa berjaya tapi Bio leh la jugak nak riak huhu..ingat pesaing masa tu fiza namanya..tapi okla merasa gak 3 utk SPM huhu nama cikgunya cik Alena rasanya n cikgu fizik aku lak nama Hajariah, sorry sesangat kat dia sebab sungguh2 ngajar tapi sebab suka main dalam kelas dia so markah aku banyak la jugak huhu....siapa tau apa itu prinsip bernoulli? dapat jawab aku bagi 2kupang...

subjek lain ok la nak membolehkan aku sambung study ke tempat lain lak...tapi tempat lain tu aku masuk asrama....so nantikan sambungan siri ini, adakah jalilkacak akan berubah????

lama sungguh dah tak jumpa kengkawan masa menengah rendah ni, kira alhamdulillah semua nya berjaya...kira mmg la aku ni bersekolah di sekolah yang benar huhuhu...

No comments: