Tuesday, July 27, 2010

makan Durian

huhu bersinar-sinar je gambar durian tu macam dirahmati.. gambar ni ambik semalam lepas kami melantak durianyang adik aku bawak segar dari pokok belakang pondon kat kebun kandang kerbau a.k.a kebun tok abas kat simpang belt teluk intan perak. ini namanya durian susu aku bagi sebab kaler dia putih je macam susu haha..walau ada gak seulas dua yang mangkor namun kesedapan dan kerangupannya membuat kami tak kisah pun haha <--durian rangup ke? adik aku bawak 3 bijik tapi 2 bijik je yang boleh nak makan konon cecita nak buat buah durian terkubur begitu saja bila kami duduk2 sambil mengumpat sedar2 durian yang seulas dua tu dah habis dimakan..sib baik zaza tak dibenarkan join makan durian gak, kalau tak mesti lagi cepat usai acara tu. ermmm lps ni rasa nakgi cari gak la durian nak buat bubur makan ngan pulut plak macam enak je kalau dikenang2kan. haha..

agak2 kucing leh makan durian tak?..sbb sibuk je zaza smlm masa kami tgh menjamah durian enak dari kampung.

4 comments:

Eija said...

naper tak kasi zaza makan? kucing memang suka makan durian la. kucing aku makan 2 3 ulas tu sekor2 selamba je.

jalilsalleh said...

huhu mana la saya nak tau, nanti kembung perut lak dia..tergesel gesel aje dia kat situ..bagi bijik tak nak lak dia makan..kucing bukan keluarga karnivor ke

Eija said...
This comment has been removed by the author.
Eija said...

ko pun kalau kasi bijik tak makan lagikan lah dia. apa lah. ko pun keluarga karnivor jugak. tapi makan durian hahaha..