Saturday, March 3, 2012

Namanya Pavlova


Trust me kalau aku cakap my house past 2 weeks is a bakery factory almost setiap ada je benda yang kena masuk dalam oven tu yang kena bakar kiranya masa tu lah oven aku tu menjadi electrical appliance paling efisien kat rumah tu haha beside mixer faiez. Pavlova is a pencuci mulut originated from Australia or New Zealand rasanya,. First time aku dengar benda ni adalah daripada Haqq seorang socialite yang memang kerjanya makan benda benda aneh macam ni hahaha...see tak sempat aku nak update pasal cheese cake dah terkeluar satu lagi kek..itu belum lagi pasal cubaan membuat muffins pisang yang bantat ngan kek epal burberry hahaha...

BTW cara cara nak membuat pavlova ni agak mudah jugak dan kalau nak tau silalah cari kat youtube sebab banyak n kalau nak yang nampak cantik rujuk pada joy of baking punya video. Aku punya ni leh kata tak berapa nak menjadi sebab supposedly bahagian dalam tu pun jadi macam golden brown n lebih rangup dan kenyal kata kawan aku yang pernah makan. tapi ikutkan lidah aku yang makan dan membuatnya rasa sedap aje hahaha. sesuai untuk dibuat minum petang. rasa masam buah tu macam padan je ngan manisnya pavlova tu ngan cream tu.

So siapa nak cuba pasni leh la cuba..senang je nak membuatnya n rasanya instead of pukul sendiri whip cream tu baik cari yang dalam botol je senang dan pantas dan tuntas....

2 comments:

crisda79 said...

nak resepi cheese cake tu wei. aku nak try gak buat huhu..

jalilsalleh said...

nanti saya apdet resepi kat post nya ye