Sunday, June 19, 2011

Apak aku anaknya 12 orang

Assalamualaikum dan selamat hari ahad pembaca tegar blog aku ini. hari ni hari ahad dan hari ni jugak adalah merupakan hari sambutan hari bapa sedunia. so dikesempatan ini aku nak menyampaikan ucapan hari bapa kat apak aku yang telah dengan jayanya membesarkan 12 orang anaknya yang bermacam karenah dan gaya sampai jadi orang. Alhamdulillah atas tunjuk ajar dan panduan hidup yang sempurna dari kedua orangtua aku so takdelah antara anak2nya yang mengalami masalah sosial yang terlampau macam anak-anak muda zaman kini. melalui pandangan mata aku yang biru ni aku rasa bebudak skang ni sangat terspoil. Apa nak semua dapat. dan atas sebab itu jugak aku mengucapkan terima kasih kat apak sebab tak memanjakan kami-kami ini. masa bebudak dok main video game kami kena gi kebun tanam pisang [walau sebenarnya aku main pondok2]. Tapi masa tu takdelah plak terdetik kata kenapa aku kena gi kebun, follow aje la bila diajak, never say never kat arahan mak or apak aku. Apakah rahsia mereka membuatkan kami-kami ini memfollow cakap mereka. Nak kata apak aku ganas asyik merotan takde gak...tapi masa tu macam bila apak kata kita buat, takde nak melawan sangat2...tu sebab pergi kebun but main pondok2 hahah...at least arahan pertama dipatuhikan. Rasanya bapak2 zaman skang ni kena belajar la cara orang2 yang dulu mengajar anak diorang so nanti akan dapatla anak-anak yang baik macam aku ni hohoho.

Kalau nak cakap pasal jasa bapak aku dalam membesar dan mendidik aku banyak sangat kot, so kat kesempatan ini aku nak mengucapkan TERIMA KASIH yang amat sangat kat apak sebab dah membesarkan dan mendidik aku dan adik beradik aku yang lain dengan jayanya... nak cakap depan2 malu so aku tulis kat sini and harap ucapan aku ini akan disampaikan oleh angin kepadanya...hahaha ayat jiwang sangat.

No comments: