Thursday, October 30, 2008

NANDO's Pertama Kali

N A N D O 's Pertama Kali
semalam kat taman maluri aku mengepow reen belanja aku makan Nando's hahaha...buat pertama kalinya makan nando's nak merasa. mmg sedap rasanya..beza ngan kenny rogers sebab rasanya yang ni macam dipanggang guna charcoal sebenar... kalu macam kenny rogers tu dia lembab2 basah tapi yang ni kering menyebabkan masa makan aku teringatkan ayam panggang yang biasa aku buat kat kampung macam ni lah juga sedapnya haha...bahan2 garam ngan kunyit je. pastu bakar atas arang tempurung, mmg marvellous.


yang kiri tu aku punya hidangan yang kanan tu tukang sponsor aku punya hidangan, aku makan peri2 chicken level hot, potato salad ngan salad-semuanya sedap, reen lak makan jejari kentang ngan salad macam aku.



yang kanan sekali tu aku, tengah-tengah tu empat jenis sos yang ada, yang kiri tu cik zarina ismail, deco kedai tu menarik la layanan pun best bertambah best aku dapat top up air banyak kali haha

semalam pertama kali gak aku naik tren dari bandar tasik selatan ke stesen maluri aku tak pernah ambik route yang tu, siap patah balik ke cheras bila kerna tersilap naik tren masa kat Chan Sow Lin..main naik je terus sebab perut tengah lapar haha...
lepas makan kami round lak jusco Taman Maluri tu, besar rupanya macam Jusco Balakong lak aku tengok..leh la pasni mintak jadi manager kat sini lak..Jusco Equine ke Jusco Maluri....Jusco Maluri ke Jusco Equine....
lastly ucapan terima kasih kepada pensponsor makan malam aku semalam...

Friday, October 10, 2008

semalam GACOS buat Jamuan Raya

Malam tadi ada majlis jamuan hari raya aidilfitri anjuran GACOS. majlis bermula jam 2000, kak sa'diah sampai tepat jam 1930 dan jemputan lain amani ngan cynthia sampai lambat kul 2030 sebab sesat katanya..orang bagi direction lain jalan lain lak yang dia ikut, bersusah payah aku lukis pelannya semalam, tapi tetamu terakhir sampai adalah kak iera dan suaminya dan bayinya yang belum keluar lagi tu.


menu jamuan tersebut mula plan macam cukup2 je untuk kami 12orang tapi bila dah hidangkan mak aih banyak la pulak...dari nasi ayam ke nasi impit ke satay, lemang ngan rendang, bawak lak lagi roti jala, biskut raya, kuih pau pun ada sampai la ke buah2an ngan puding mangga..

nasi ayam order untuk 15 orang tamak punya pasal, tapi baiknya tokey kedai tu bagi untuk macam 20 orang punya makan, berlebih2an banyak sangat nasib baik iryd bawak balik, terima kasih jugak kat tokey nasik ayam tu sebab bagi pinjam set makanan untuk nasi ayam tu, kot tak jenuh nak makan nasi ayam dalam pinggan kertas..huh mencabar tu ngan sup ngan sambalnya lagi..

dah kenyang makan semua sambung lak majlis dengan sesi mengumpat dan bersembang-sembang macamlah semua lama tak jumpa, padahalnya kerja satu bangunan je, huh...Dr Azim siap bagi ceramah pasal Gated Community Schemes lagi pada beberapa kerat tetamu yang datang ke majlis tersebut...ohhh lupa nak bagitau majlis ni diadakan kat rumah hinggap Dr Azim la kat presint 10.

sesudah boring bersembang sampai dah takde point untuk disembangkan lagi makanya kami2 ini yang masih belum berkahwin kecuali kak iera mengadakan sesi bergambar raya 2008.



dah puas berposing sesama kami barulah bergambar dengan tuan rumah dan semua tetamu yang hadir [huh macam ramai je tetamunya]..ingat lepas2 bergambar reramai ni boleh la mula mengangkat bontot balik tengok2 tuan rumah sambung sembang lagiii..last2 dekat pukul 2400 jugak la kami balik, kurang 10 minit kul 1200 tengah malam nasib baik sempat sebelum aku bertukar kepada paras rupa sebenar yang lebih kacak lagi.

Tuesday, October 7, 2008

The Making of....

Eidul Mubarak
Selamat Hari Raya Aidilfitri 1429
Jika kesilapan semalam belum terampun 'MAAFKANLAH',
Jika kesilapan hari ini menyakitkan hati 'LUPAKANLAH',
Jika kesilapan esok mendatang, janganlah di bawa ke AKHIRAT,
Inginku menyusun sepuluh jari memohon ampun dan maaf

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR dan BATIN


sambutan raya aidilfitri 1429 tahun ni disambut dengan penuh kemeriahan kat rumah aku seperti tahun-tahun sebelum ini. aku merupakan anak pertama di perantauan yang sampai kerumah pada perayaan kali ini...haha, aku sampai rumah dalam pukul 11.00 pagi sabtu sebelum raya..ingatkan baya budak U.P sampai dulu..dia 2nd place n abang eim merupakan peserta ketiga sampai..
[perlumbaan ini mengecualikan akak, anon ngan aus sebab diorg duk dekat]

masa sampai kat rumah mak n adik2 aku tengah masak peyek..dari pagi sampai ke nak berbuka memasak peyeknya.adik aku cakap sampai keras2 bontot duduk lama sangat haha...


sehari sebelum raya seperti biasa rumah aku masak lemang, dodol n ketupat. aku macam ala2 relaks sikit tahun ni sebab konon2nya terkena jangkitan demam denggi..4 kali kena cucuk ambik ujian darah.

.....more update is coming

Tuesday, September 16, 2008

PRE-WEDDING katenye...


Ini muka orang yang belanja kami makan semalam untuk meraikan majlis hari kahwinnya yang berlangsung pada 4 Raya, Sorry la memang malas laa aku nak pergi. nasib baik buat majlis pre-wedding...

SITI NURDIYANA BT. MOHAMED FARID & KHAIRUL FADZLY BIN SAZALI


makan kat Kenny Rogers Jusco Equine, tapi aku ngan pensponsor sampai lambat kul 7.45.. mana yang datang awal kat situ [faisal n wife, dyana, lynn n abe] dah makan dulu siap2..huuhuu.. Gambar bawah ni la semua orang yang datang ada 10 0rang semua
[bolehla anggap macam mini gathering]


sambil2 makan tu aku tengok diyana farid cukup professionalnya memberikan tazkirah perkahwinan kepada mereka2 yang bakal berkahwin. bukan takat dekat meja makan dah nak balik depan pintu kenny rogers pun tak abis2 lagi petuanya...[siapa nak petua kahwin tanyala diyana ini - pasti dibantu hahaa]

last sekali sessi memberi hadiah, bagi awal sebab tak dapat nak attend majlis masa aidilfitri nanti
[wahhh aku nampak kurus] hahaha

dan yang terakhir kalinya gambar ini adalah makanan kat Kenny Rogers Roasters

Tuesday, September 9, 2008

BerbukA PuasA

semalam pukul 8.00 saya ngan budak pejabat serta boss kami dan isterinya pergi berbuka puasa bersama-sama di SOHO, Bangi. waktu berbuka saya makan 5 bijik karipap makanya bila masa utk makan nasik perut saya dah sedia adanya penuh, tapi makanannya mewah...

ini satay ayam...sedap, 4 bintang

ini sambal udang petai...biasa2 la 3 bintang

ini kerapu sweet sour, tak sedap 1 bintang

ini sayur campur seafood, tak try xleh komen

yang ni plak kerabu mangga, sedap, 4 bintang

ini tomyam dia sedap, 5 bintang

yang terakhir ni plak sizling seafood, ermm xberapa suka la ngan yang ini sebab tak pandai makan

ada nasik putih, ikan kerapu sweeet sour kot, sizling seafood, satay ayam, sayur campur seafood jugak, tomyang udang, kerabu mangga ngan sambal petai udang. wah sedap2, aku minum air kelapa laut afrika..pun sedap jugak. macam air kelapa campur laici. kesimpulannya makanan kat sini semuanya ok tapi pernah dulu 2 kali datang sini nak dapat makan tu kena tunggu lama sangat so takde la asyik nak pergi kedai ni kecuali kalau dia betul2 lengang macam malam semalam tu.
siapa yang bayar semua ni, mestilah boss saya...TQ DR.