Sunday, April 25, 2010

TERATAI HIDUP DI BENDANG PADI

Dua update dalam 1 hari mmg jalil seorang yang rajin mengapdet blog, huhu...dan agak maals nak mengapdet di FB sebab tak berapa pandai, huhu..
kali ni nak cerita pasal kerja mengutip pokok teratai kat kampung aku..kampung aku mmg la sebuah kampung yang harmoni huhu...ahad lepas aku ngan bebudak rumah aku telah pergi mengerjakan pokok teratai kat kuala sungai manik (kg sebelah kg aku) semasa perjalanan balik daripada UiTM Sri Iskandar. OTW pergi kami dah singgah kat Bangunan Pasir Salak yang sangat gersang rupa kesian aje tempat tersebut, kemudahan tip top tapi sayang takde orang nak datang...so pada sesiapa yang sedang memikikan tempat nak berkursus dicadangkan ke Pasir Salak..haha..terpromosi plak...
menurut FB shah albumnya tajuk kehijauan dan kekuningan kampung tetapi sebenarnya bukan la kuning lagi padi2 nya kerana baru nak membesar ye, dan spot bunga teratai yang aku bawak ni pun biasanya masa round2 kampung meriahh..cantik penuh aje tempatnya ngan teratai, tapi ini bukan teratai layu di tasik madu ye, ini teratai hidop dibendang padi.. haha jalil mmg banyak merepek lagi..(dush-dush sambil tumbuk perut montel) tujuan ambik teratai ni adalah untuk tujuan kajian pembiakan yang sedang dijalankan dirumah aku dibandar ini, dengan tema bringing nature to the 15th flat..haha..jangan tak caya skang ni rumah aku banyak tumbuhan hijau..sekiranya puan diyana farid terbaca apdet ini jangan jelous dan riak dengan bunga hang yang sehelai dua itu..hahahahaha.... ok tamat cerita wassalam...

1 comment:

Unknown said...

gigih kaw lompat ye shah...hehe