Sunday, May 27, 2012

Burger Bakar xyah tunggu lama


Burger Bakar Sungai Besi
Assalamualaikum!!!

Hahaha jangan terkejut my 2nd post is following very close to the previous one. Sementara sempat dan sementara tengah rajin sekejap ni biarlah aku mengupdate blog aku. Nanti kalau dah angin malas merasuk diri entah bila la pulak baru ada apdetnya kan. i know semua readers kat luar tu tertunggu tunggu selalu post aku. Its been long since i story pasal makanan kan, so kali ni aku nak bercerita pasal fenomena terbaru yang melanda demografi pemakanan sekarang ni. Fenomena Burger Bakar, walau pun aku ni seorang yang kuat suka makan tapi aku masih tak tabah untuk beratur dan menunggu sampai sejam setengah semata mata nak mengecapi kesedapan burger bakar yang katanya sedap kat Wangsa Maju, dalam hati mau mencuba tapi tak terkesampaian nak mencuba lagi sampailah semalam.

Itu pun semalam bukannya aku makan burger bakar yang femes tu, aku makan yang ada kat kawasan rumah aku je baru bukak 2 hari macam tu la kot dan cuma semalam je aku makan sebab lepas merayau rayau kat pasar malam kat pekan tu aku tak tau nak makan apa. Dah berulang kali pikir aku decide try la burger bakar tu, sebab takut kang malam malam nanti perut berkeroncong lagilah susah nak mencari makanan. Aku  parking motor baik punya depan kedai dia dan baca menu dia, simple je menu dia burger ayam burger daging tambah ayam tambah daging tambah mayonaisse macam tu je la kot. So aku order la burger daging bakar. Sambil menunggu masak tu aku bacalah dakwaannya mengatakan dia punya patty dibuat menggunakan seratus peratus daging dan menggunakan resepi warisan turun temurun untuk mengekalkan kelazatan katanya.( atok nenek dulu pandai makan beger dah ye haha). Patty dia memang buat secara segar sebab nampak akak tu dok uli daging kat belakang dapor tu. Bakar pun bukan bakar cara tradisional kot bakar dia pakai grill yang macam dalam cerita licence to grill yang kat channel AFC tu huhu. Ermm overall ok la kot burgernya nak comapre dengan yang dah femes femes tu tak tau macamana rasa yang sepatutnya sebab tak pernah makan lagi. Apa pun yang penting aku dah makan burger bakar dan tak perlu nak que sampai 2 jam.
Yang penting akak tu konpiden dah susun bangku beratur depan kedai dia hahaha...

2 comments:

Anonymous said...

kat area mana ni???

jalilsalleh said...

kat depan kuarters polis sg besi tu, tapi buka on weekend je kot