Sunday, June 20, 2010

Selamat Hari Lahir dan Bapa 2010 Apak


Malaysia sambut hari bapa pada hari ahad minggu ketiga bulan jun maknanya untuk tahun 2010 ini..tarikh hari bapa jatuh pada 20 06 2010 sama la dengan tarikh lahir apak aku...

Terus aku rasa nak but pos ini untuk mengucapan selamat hari Lahir yang ke 63 tahun buat Apak n Selamat menyambut hari Bapa 2010..

aku rasa sangat malas arini,
semakin hari semakin malas nak kerja,
bagitau mak ngan apak,
mak ngan apa diam,

Apak tanya nak buat apa,
aku jawab nak buat kebun,
mak cakap tuk ada cakap,
takut kome tak terikut kuatnya apak,

kali ni aku lak yang terdiam,
pikir punya pikir punya pikir,
mak aku betul,
aku tak kuat macam apak,

apak cabut ubi batat,
mak aku kumpul,
apak petik pucuk kayu,
mak aku ikat,

apak aku memang kuat,
apak genggam bara api,
memang sampai jadi abu,
aku genggam bara api??

sangat berharap aku dapat jadi sekuat apak aku
sangat berharap aku setabah apak aku

No comments: